Mini bejegyzés!

Ma van a 4. hét :D

Sziasztok!

 

Már egy hónapja, hogy belevágtam az egészségesebb életbe. Voltak hullámvölgyeim, mert azt hittem könnyebb lesz. :D

A fő indok nem kimondottam a fogyás, hanem inkább az egészségesebb életmód, és az izomépítés. :)

Próbálok, minden rossz szokásomról leszokni, de inkább csak fokozatosan. :)

Igyekszem nyomon követni, mikor mit eszem. Próbálok egy rendszerességet kialakítani.

 

Amikor reggeles vagyok, igyekszem gyümölcsöt vinni reggelire. Pld.: fél csészényi áfonya, 100gramm túró, egy nagykanál zabkorpa, tetejére fahéj.

Vagy; 1 banán, egy natúr vagy 0,1-es gyümölcs joghurt, egy nagykanál zabkorpa--> és további variációk még vannak, de erről majd később :D 

 

Kitartás nektek is. 

 

Szép napot mindenkinek. :) 

Az életmód változtatás. Az első hónap nehézségei.

Eltelt az első két hét.

Amikor rádöbbenünk, hogy ez nehezebb, mint gondoltuk. 

Olyan szakaszhoz értünk, amikor folyton emlékeztetnünk kell magunkat a célunkra. Elhatároztuk magunkat, meg is szeretnénk valósítani. És sikerülni is fog, semmi sem állhat az utunkba. Még a rokonlátogatások és a családi ebédek sem. Ilyenkor ehetjük azt, amit mások, de kevesebbet. A desszertet pedig hagyjuk ki, így nem a bűntudattal kell lefeküdnünk, aludni. 

Ha még nem sikerült a rossz szokásaidat elhagyni, akkor elérkezett az idő, hogy a kedvenc nassolni valódat lecseréld valami egészségesebbre. Az egészséges alatt nem azt értem, hogy csak zöldséget ehetsz. Vannak más lehetőségeid is. Ráadásul a kalória tartalmuk is kevesebb. Rossz szokásainkat fokozatosan hagyjuk el. Ha mindenről egyszerre mondanánk le, hamar el menne a kedvünk.

A fokozatosság nem egyenlő a kudarccal.

Ezt próbáljátok ki.. :) 

Glutén mentes, cukor mentes, kalória szegény mégis finom. :)

-  Banana Pancakes - Banános Palacsinta

Hozzávalók:

- 1 banán

- 2 közepes méretű tojás

Elkészítése:

Karikázzuk fel a banánt, majd üssünk rá két tojást. Habverővel kissé nyomkodjuk össze, amíg folyékonyabb állagú nem lesz. 

Én Vénusz (omega 3&6) olajat használtam.

Képek:

 Sütés közben:

 

 

Elkészült. :

YouTube video:

https://www.youtube.com/watch?v=5FA9Z7vvRIw

 

 

A rendszeres testmozgást fokozatosan építsd bele a hétköznapjaidba. A fejlődés egy pozitív dolog, ha eleinte csak heti kétszer-háromszor van időd már az is a változás jele. E mellett gyalogolj napi fél órát vagy egy órát. A szervezetedre is oda kell figyelni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy olyan edzésformát válassz, amit kedvelsz. A kezdeti nehézségek elkerülhetetlenek, de meglátod később örömmel fogod várni az edzésnapokat. A mozgás segít a stressz levezetésében is, így érezni fogod magadon, hogy energikusabb és kiegyensúlyozottabb vagy. 

A kardió edzésekkel javíthatsz az állóképességeden. Én már a 24. napnál tartok vannak hullámvölgyeim, amikor úgy érzem, hogy nem tudom folytatni, de feladni még nem fogom. Úgy gondolom a kitartás és a kemény munka meghozza gyümölcsét.

Ne felejtsd el emlékeztetni magad arra, hogy miért csinálod. Lehet, hogy te még nem érzékeled, de a tested folyamatosan formálódik, izmosabb és feszesebb lesz. De ehhez kitartónak kell maradnod és ne add fel.

 

Have nice day. :)

Üdv.

 

Motiváló idézetek diétázók számára. Tanácsok az induláshoz.

Idézetek az edzésekhez. Remélem nektek is segíteni fog.

Nehéz az elindulás?  Ha úgy érzitek, nem fog sikerülni, inkább feladnátok ne csüggedjetek.

Állítsatok össze egy edzés tervet amit mindenképpen megfogtok csinálni. 

Első lépések:

Sorozatos újrakezdő vagy, úgy érzed hogy csak kudarcot vallasz.

Hát ilyen hozzáállással nem is fog sikerülni. 

A legelső teendőd a határozottságod szintjének felmérése, el kell jutnod arra a pontra, hogy teljesen határozottan állj a dolgokhoz. Mindenáron teljesíteni fogod az edzéstervet. Döntsd el mennyi idő alatt szeretnéd elérni a kívánt alakodat. (Ajánlom a 12 hetet, de utána az életmód váltás is szükséges pld.: nem eszel zsíros ételeket, nem rendelgetsz gyors kaját..:) Napi egy edzést utána is be kell tervezned az életedbe. A sikerhez vezető út hosszú folyamat, de ne add fel soha.)

Válaszd ki hogy milyen edzésterv alapján szeretnéd elérni a kívánt célt. Ha egyedül nem megy több opció közül is válogathatsz. Nem muszáj egyedül szenvedned, kezdd el a legjobb barátnőddel, testvéreddel, pároddal, egyik szülővel vagy kérj személyi edzőtől segítséget. Ha egy fitness ikont választottál kövesd az edzés tervét rendszeresen.

A legfontosabbat ne feledd; edzés+étkezés=siker. Ki kell hogy ábrándítsalak ha nem vékony alkat vagy oda kell figyelned az étkezésedre is, de ez még nem azt jelenti, hogy éhezned kellene.

A kulcsszó a sokszor keveset. Napi 5-6 étkezés / naponta 1 órás edzések.

Az étkezésről egyeztess háziorvosoddal vagy egy dietetikussal, vagy kérd személyi edző segítségét így az edzéstervedhez illeszkedő étrended lehet. Az étrend kiválasztása nem könnyű a különböző allergiák, betegségek miatt. 

Az edzésprogram kialakítása:

Ha mindez meg van készíts egy naptárat magadnak, a mai rohanó világban muszáj teljes napirendet készítenünk így mindenképpen betudod tartani az edzést és az étkezést is.

Egy példa képpel illusztrálva:

Forrás: http://www.blogilates.com/

További oldalak ahonnan szerezhetsz ötleteket:

http://tobbvagy.hu/wp-content/uploads/2014/07/30naposkih%C3%ADv%C3%A1s.jpg

http://www.fittalak.hu/alakformalas/kulso-es-belso-comb-edzesprogram.html

A lényeg nem a kinézet: hanem hogy mindig fel írd magadnak, mennyit edzettél és milyen jellegű edzést csináltál aznap (aerobic,futás,bicikli..stb), mit ettél (hányszor ettél). A folyadékbevitelre is figyelj oda, napi: 3-4 liter.

Vedd körül magad pozitív gondolatokkal, inspirációs idézetekkel.

Na ebben van igazság. 

Idézetek a kitartáshoz:

- "Felejtsd el azt, hogy miért nem fog működni, és hidd el azt az egyetlen okot, amiért fog."

- "Ne álmodozz róla, inkább dolgozz meg érte."

- "Két választásod van; vagy bedobod a törölközőt, vagy letörlöd vele az izzadságodat. "

- "Nem az edzés tesz bajnokká, hanem reményeid, vágyaid, álmaid."

- " Az izzadtságcseppek az elégő zsír könnyei" :)

- "A testem nem határoz meg engem, én határozom meg hogyan néz ki a testem."

- "Mindegy, hogy 3 perc, vagy 8 perc, minden lefutott kör csak a tiéd.!"

 - "Ami most kicsinál, az egy nap a bemelegítésed lesz."

- " A teljesítőképességünk határa sokkal messzebb van annál, mint amit gondolunk magunkról."

- " Csinálj, ma valami olyat, amit a jövőbeli éned megköszön majd,"

- " A kifogások azoknak valók akik nem is akarják igazán."

- " Ha unod már , hogy mindig újra kell kezdeni, ne add fel, és csináld meg elsőre."

 

Tartsunk ki együtt én is elkezdtem egy 12 hetes edzésprogramot, remélem ti is kitartóak lesztek.

Sok sikert mindenkinek!

Edzésre fel!

Remélem hasznos információkat írtam a számotokra.

Szép napot! :) 

 

Írói Blog

Üdvözöllek a világomban!

 

Úgy gondolom a megszerzett tudásunkat szinten kell tartani, így bátorságot gyűjtöttem és létrehoztam egy blogot ahova feltölthetem az írásaimat.

Sportkommunikátor szakon végeztem, így igyekszem minél több sportos témát írni.

Remélem hasznosnak találjátok majd a cikkeimet. :)

Legfőbb témák amikről írni fogok;

- Egészség és Fitness

- Sorozatok

- Diétás receptek

- programok (fesztiválok, rendezvények..)

- sportolók, csapatok

- kreatív ajándékötletek 

 

 

Remélem velem tartotok.

 

Szép napot mindenkinek!

 

Üdv.