Angol kezdő szint - egyszerű szavak tanulása.

Tanuljunk néhány szót képek segítségével.

Szótanulás képekkel.

 

Az emberek többsége vizuális típus, ezért úgy gondoltam a következő segédlettel könnyebb dolgotok lesz. :)

 

 

Tananyag teljesen kezdők számára:

 

1. Állatok:

 

 

Szótárazás:

          állatok és főnevek

Angol Magyar
dog kutya
log tuskó, fatörzs
frog béka
fog köd
hog disznó, sertés
jog séta
bog mocsár, láp
cog fogaskerék
clog tuskó, tönk
smog szmog, füstköd
flog korbács, ostor
groundhog amerikai mormota
bat denevér
cat macska
hat kalap
mat lábtörlő
fat zsír
pat veregetés 

 

 

flat lakás
that azért, hogy
chat csevegés, beszélgetés
at -nál, -nél
rat patkány
splat loccsan
cake süti
snake kígyó
rake gereblye
bake sütés

 

lake
make csinál
take fogás
flake réteg
brake fék
shake ráz, turmix
wake nyom, ébred
peep csipog
sheep juh
keep kapocs
twice
price
nice
lice
dice
mice
vice
slice
spice
rice
kétszer
ár
szép
tetvek
dobókocka
egerek
vice
szelet
fűszer
rizs
sweep
sleep
weep
steep
beep
söprés
alvás
sírni
meredek
sípol

2. Kérdőszavak

 

 

 

 

Have a nice day! :)

Jó tanulást.

Üdv: A.

 

Forrás:

-pinterest.com-

A nyelvtanulás nehézségei.

Fiatalon lusták vagyunk a nyelvtanuláshoz. Idősebb korban pedig úgy érezzük, nincs hozzá idegzetünk....

Szerintem mindenki szembesült már a nyelvtanulás nehézségeivel.

 

1. Meg kell tanulnunk kommunikálni.

    Én is bele estem abba a tipikus hibába, hogy félek megszólalni.

    Világ életemben németet tanultam. Angolt csak magamtól, otthon kezdtem el.

    Most kezdtem el járni egy angol tanfolyamra, és érzem magamon, hogy félek beszélni.

    Lehet, hogy sok ember van így. De úgy érzem, ettől a gátlástól meg kell, hogy szabaduljak. 

    Olvasgattam, hogy milyen trükkök vannak, amik esetleg segíthetnének rajtam.

Megosztom veletek is.

    Meg fogom próbálni.

    Másoknak is azt tanácsolom, hogy merjetek megszólalni, különben soha nem lesztek magabiztosabbak:)

    Gondolj arra, hogy még ha hibásan is mondasz valamit, legalább megpróbáltad és tudsz rajta javítani.    

        Ha nem szólalsz meg soha, nem fogod tudni használni a nyelvet.

2. A folytonos újrakezdés...

  Ez több okból is adódhat,

                                       - időhiány = gyenge kifogás :D mivel állítólag arra van időnk, amire szeretnénk ! 

                                       - motiváció vagy cél hiánya.

                                       - nincs sikerélményünk ezáltal a kedvünk is elmegy. 

   Tehát ütemezzük be az életünkbe a nyelvtanulást. Találjunk egy magunknak megfelelő időpontot. 

   Ha az időpont megvan, akkor kell egy motiváció. A legjobb, ha valami érdekeset találunk ki így nagyobb az    esélyünk, hogy végig csináljuk.

Pld.: egy úti cél miatt - nyaralás, munkavállalás, érdekel egy könyv de csak angolul lehet kapni :D

 

3. Szókincs hiány...

 Ez összefügghet a sikerélmény hiányával is. 

 Ne úgy tanulj szavakat, hogy leülsz 1-2 órára és bemagolod.

 Mindennap egy pár percet ismételgesd. Esetleg készíts jegyzeteket, jelöld fel a tárgyakat

--> írd ki az angol jelentésüket. 

Nézz gyakrabban feliratos rajzfilmeket, filmeket, sorozatokat. 

Így a folytonos ismétléstől, egy kis idő után beépül a hosszú távú memóriába. 

Ezt a praktikát pedig nem rég találtam:

" -- szavakat tanulni csakis kifejezések megtanulásával érdemes-- "

Megpróbálkozhatsz mondatok tanulásával, mert ha tudsz mire asszociálni, lehet, hogy előbb eszedbe jut a szó. 

Könnyebb, ha tudod mihez kötni a szavakat. :)

Készíthetsz magadnak szókártyákat, vagy vásárolhatsz is. Ez egy elég interaktív tanulási módszer.

A szavakat kártyákra írjuk: egyik oldalára a magyar jelentést, a másik oldalára a kiejtést (angolul).

Tehát lássunk neki.

Sikerülni fog. :)

Have nice day. :) 

Nice to meet you!

Mini bejegyzés!

Ma van a 4. hét :D

Sziasztok!

 

Már egy hónapja, hogy belevágtam az egészségesebb életbe. Voltak hullámvölgyeim, mert azt hittem könnyebb lesz. :D

A fő indok nem kimondottam a fogyás, hanem inkább az egészségesebb életmód, és az izomépítés. :)

Próbálok, minden rossz szokásomról leszokni, de inkább csak fokozatosan. :)

Igyekszem nyomon követni, mikor mit eszem. Próbálok egy rendszerességet kialakítani.

 

Amikor reggeles vagyok, igyekszem gyümölcsöt vinni reggelire. Pld.: fél csészényi áfonya, 100gramm túró, egy nagykanál zabkorpa, tetejére fahéj.

Vagy; 1 banán, egy natúr vagy 0,1-es gyümölcs joghurt, egy nagykanál zabkorpa--> és további variációk még vannak, de erről majd később :D 

 

Kitartás nektek is. 

 

Szép napot mindenkinek. :) 

Az életmód változtatás. Az első hónap nehézségei.

Eltelt az első két hét.

Amikor rádöbbenünk, hogy ez nehezebb, mint gondoltuk. 

Olyan szakaszhoz értünk, amikor folyton emlékeztetnünk kell magunkat a célunkra. Elhatároztuk magunkat, meg is szeretnénk valósítani. És sikerülni is fog, semmi sem állhat az utunkba. Még a rokonlátogatások és a családi ebédek sem. Ilyenkor ehetjük azt, amit mások, de kevesebbet. A desszertet pedig hagyjuk ki, így nem a bűntudattal kell lefeküdnünk, aludni. 

Ha még nem sikerült a rossz szokásaidat elhagyni, akkor elérkezett az idő, hogy a kedvenc nassolni valódat lecseréld valami egészségesebbre. Az egészséges alatt nem azt értem, hogy csak zöldséget ehetsz. Vannak más lehetőségeid is. Ráadásul a kalória tartalmuk is kevesebb. Rossz szokásainkat fokozatosan hagyjuk el. Ha mindenről egyszerre mondanánk le, hamar el menne a kedvünk.

A fokozatosság nem egyenlő a kudarccal.

Ezt próbáljátok ki.. :) 

Glutén mentes, cukor mentes, kalória szegény mégis finom. :)

-  Banana Pancakes - Banános Palacsinta

Hozzávalók:

- 1 banán

- 2 közepes méretű tojás

Elkészítése:

Karikázzuk fel a banánt, majd üssünk rá két tojást. Habverővel kissé nyomkodjuk össze, amíg folyékonyabb állagú nem lesz. 

Én Vénusz (omega 3&6) olajat használtam.

Képek:

 Sütés közben:

 

 

Elkészült. :

YouTube video:

https://www.youtube.com/watch?v=5FA9Z7vvRIw

 

 

A rendszeres testmozgást fokozatosan építsd bele a hétköznapjaidba. A fejlődés egy pozitív dolog, ha eleinte csak heti kétszer-háromszor van időd már az is a változás jele. E mellett gyalogolj napi fél órát vagy egy órát. A szervezetedre is oda kell figyelni. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy olyan edzésformát válassz, amit kedvelsz. A kezdeti nehézségek elkerülhetetlenek, de meglátod később örömmel fogod várni az edzésnapokat. A mozgás segít a stressz levezetésében is, így érezni fogod magadon, hogy energikusabb és kiegyensúlyozottabb vagy. 

A kardió edzésekkel javíthatsz az állóképességeden. Én már a 24. napnál tartok vannak hullámvölgyeim, amikor úgy érzem, hogy nem tudom folytatni, de feladni még nem fogom. Úgy gondolom a kitartás és a kemény munka meghozza gyümölcsét.

Ne felejtsd el emlékeztetni magad arra, hogy miért csinálod. Lehet, hogy te még nem érzékeled, de a tested folyamatosan formálódik, izmosabb és feszesebb lesz. De ehhez kitartónak kell maradnod és ne add fel.

 

Have nice day. :)

Üdv.

 

Az izomépítés és a lazítás.

Tilos az alkohol.

Ha izomépítésre vállalkoztál el kell, hogy keserítselek. Tiltott dolog az alkohol, a legveszélyesebb pedig nem más mint, a sör.

Kerüljük az iszogatós lazítós hétvégéket. :) 

Az alkohol is tartalmaz szénhidrátot, így az edzéshez tervezett étrendedet igencsak felboríthatja. Nekem is voltak lazulós napjaim...Az eredmény nálam is késett. De utána jártam és képzeld; egy gramm etanol 7 kalóriát tartalmaz. Az alkohol szénhidrát tartalma igen nagy.

A zsírégetés előtt az alkohollal bevitt kalóriát el kell elégetnünk. Amíg nem ürül ki a szervezetünk lassabban fogjuk elérni a kívánt eredményt.

Ha te is komoly eredményt szeretnél elérni, próbáld meg elkerülni az alkohol fogyasztást.

Cseréljük le inkább smoothie-ra.

Reggelire ajánlott a nagyobb cukortartalmú gyümölcsök fogyasztása így egy teljes értékű reggelit is készíthetünk.

 

Kép receptje;

- 1 banán felkarikázva, 1 dl breakfast ivójoghurt, 2 dl zsírmentes tej, 30 gramm fehérje por összeturmixolva.

           Ízlés szerint a tetejére szórhatunk egy kis fahéjat.

Reggeli smoothie recept:

 - banán, datolya vagy a füge a legjobb választás.

Izomépítőknek: 1 banánt, 3 dl kókusztejjel vagy zsírmentes tejjel, 30 gramm fehérje porral összeturmixoljuk.  

Másik változat a család többi tagjának: 1 banán, 3 dl szénsavmentes ásványvízzel.

A smoothie-kat elkészíthetjük kézi bot mixerrel is. 

 

 

Youtube link további receptekhez.:

https://www.youtube.com/watch?v=FMXAWsjlmnM

 https://www.youtube.com/watch?v=CJN1n3fId_A

 

További kellemes napot.

 

Motiváló idézetek diétázók számára. Tanácsok az induláshoz.

Idézetek az edzésekhez. Remélem nektek is segíteni fog.

Nehéz az elindulás?  Ha úgy érzitek, nem fog sikerülni, inkább feladnátok ne csüggedjetek.

Állítsatok össze egy edzés tervet amit mindenképpen megfogtok csinálni. 

Első lépések:

Sorozatos újrakezdő vagy, úgy érzed hogy csak kudarcot vallasz.

Hát ilyen hozzáállással nem is fog sikerülni. 

A legelső teendőd a határozottságod szintjének felmérése, el kell jutnod arra a pontra, hogy teljesen határozottan állj a dolgokhoz. Mindenáron teljesíteni fogod az edzéstervet. Döntsd el mennyi idő alatt szeretnéd elérni a kívánt alakodat. (Ajánlom a 12 hetet, de utána az életmód váltás is szükséges pld.: nem eszel zsíros ételeket, nem rendelgetsz gyors kaját..:) Napi egy edzést utána is be kell tervezned az életedbe. A sikerhez vezető út hosszú folyamat, de ne add fel soha.)

Válaszd ki hogy milyen edzésterv alapján szeretnéd elérni a kívánt célt. Ha egyedül nem megy több opció közül is válogathatsz. Nem muszáj egyedül szenvedned, kezdd el a legjobb barátnőddel, testvéreddel, pároddal, egyik szülővel vagy kérj személyi edzőtől segítséget. Ha egy fitness ikont választottál kövesd az edzés tervét rendszeresen.

A legfontosabbat ne feledd; edzés+étkezés=siker. Ki kell hogy ábrándítsalak ha nem vékony alkat vagy oda kell figyelned az étkezésedre is, de ez még nem azt jelenti, hogy éhezned kellene.

A kulcsszó a sokszor keveset. Napi 5-6 étkezés / naponta 1 órás edzések.

Az étkezésről egyeztess háziorvosoddal vagy egy dietetikussal, vagy kérd személyi edző segítségét így az edzéstervedhez illeszkedő étrended lehet. Az étrend kiválasztása nem könnyű a különböző allergiák, betegségek miatt. 

Az edzésprogram kialakítása:

Ha mindez meg van készíts egy naptárat magadnak, a mai rohanó világban muszáj teljes napirendet készítenünk így mindenképpen betudod tartani az edzést és az étkezést is.

Egy példa képpel illusztrálva:

Forrás: http://www.blogilates.com/

További oldalak ahonnan szerezhetsz ötleteket:

http://tobbvagy.hu/wp-content/uploads/2014/07/30naposkih%C3%ADv%C3%A1s.jpg

http://www.fittalak.hu/alakformalas/kulso-es-belso-comb-edzesprogram.html

A lényeg nem a kinézet: hanem hogy mindig fel írd magadnak, mennyit edzettél és milyen jellegű edzést csináltál aznap (aerobic,futás,bicikli..stb), mit ettél (hányszor ettél). A folyadékbevitelre is figyelj oda, napi: 3-4 liter.

Vedd körül magad pozitív gondolatokkal, inspirációs idézetekkel.

Na ebben van igazság. 

Idézetek a kitartáshoz:

- "Felejtsd el azt, hogy miért nem fog működni, és hidd el azt az egyetlen okot, amiért fog."

- "Ne álmodozz róla, inkább dolgozz meg érte."

- "Két választásod van; vagy bedobod a törölközőt, vagy letörlöd vele az izzadságodat. "

- "Nem az edzés tesz bajnokká, hanem reményeid, vágyaid, álmaid."

- " Az izzadtságcseppek az elégő zsír könnyei" :)

- "A testem nem határoz meg engem, én határozom meg hogyan néz ki a testem."

- "Mindegy, hogy 3 perc, vagy 8 perc, minden lefutott kör csak a tiéd.!"

 - "Ami most kicsinál, az egy nap a bemelegítésed lesz."

- " A teljesítőképességünk határa sokkal messzebb van annál, mint amit gondolunk magunkról."

- " Csinálj, ma valami olyat, amit a jövőbeli éned megköszön majd,"

- " A kifogások azoknak valók akik nem is akarják igazán."

- " Ha unod már , hogy mindig újra kell kezdeni, ne add fel, és csináld meg elsőre."

 

Tartsunk ki együtt én is elkezdtem egy 12 hetes edzésprogramot, remélem ti is kitartóak lesztek.

Sok sikert mindenkinek!

Edzésre fel!

Remélem hasznos információkat írtam a számotokra.

Szép napot! :)